Tükendi
Gelince Haber VerYeni Türkiye Sineması deyince bu sinemanın içinde yeni olanın ne olduğu sorusuna insanın aklı takılıyor. Bu fark nerede ve nasıl ortaya çıktı ve ne anlama geliyor? Bu soru röportajlarda yönetmenlerin kendi tanımlarıyla ortaya konuyor.
Dosyada röportajlar dışında Yeni Türkiye Sineması’nın öncülerinden biri sayılan Tabutta Rövaşata filmi üzerinden *erkek olma* meselesi ele alınıyor ve ayrıca Lütfi Akad, Nuri Bilge Ceylan sineması tartışılıyor.
Psikanalitik Diyaloglar bölümünde ise ağırlıklı olarak dürtü konusuna odaklanılıyor.
Elsa Cayat Kendini Sevebilme Kapasitesi - Editör’den . . .
Dosya: Yeni Türkiye Sineması
- Yavuz Erten, Reha Erdem’le Yeşilçam, Yeni Türkiye Sineması ve Özgürlük Üzerine
- Seyfettin Tokmak Girizgah, İlksen Başarır Röportajı, Mahmut Fazıl Coşkun Röportajı, Belmin Söylemez Röportajı, Ali Aydın Röportajı, Hakkı Kurtuluş Röportajı, İnan Temelkuran Röportajı
- Burçak Erdal, Yarı Tanrı Babalar ve Onların Mahsun Oğulları
- Cemal Dindar, Lütfi Akad Sineması ve Gelin-Düğün-Diyet
- Özgür Öğütcen, Nuri Bilge Ceylan Sineması Üzerine
Psikanalitik Diyaloglar
- Mehmet Öznur, İmkansızın Ötesinde
- Barış Özgen Şensoy, Maurice Apprey ile *Bir Yazma Ketlenmesi Vakasının Analizi* Hakkında Röportaj
- Büşra Yalçınöz, Karşıaktarımın İfadesi: Psikanalitik İlişkide Kendini Açma Pratiği
- Madeleine Vermorel Goethe’den Freud’a Dürtü (Trieb)
- Jane Van Buren Annenin Bedeninin Keşfi ve Kızın Öznelliğinin Yaratımı