Tükendi
Gelince Haber VerBir sokakta, caddede yu¨ru¨rken hiç duymadan yanından geçiverdiğimiz ya da durup uzun uzun dinlediğimiz bir mu¨zik sokak mu¨zisyeninin yaptığı: Enstru¨mantal, bağıra çağıra, halaylı, hu¨zu¨nlu¨, gitarlı, santurlu, trompetli, sazlı, kemanlı, darbukalı... Sedat Anar, Sokağın Sesleri’nde sokak mu¨zisyenliğinin Osmanlı’daki yerini kısaca ele aldıktan sonra 1990’lı yıllardan itibaren sokak mu¨zisyenliği yapmış ve halen yapmakta olan isimlerin hikâyelerine aracılık ediyor, sokak mu¨zisyenliğinin gerçeğini sergiliyor. Belediyelerin çıkardığı engeller, zabıtalar, polisler...
Sokak mu¨zisyenlerinin çalmaya başlamasıyla canlanan, hayat bulan sokaklar... Dinleyicilerle yaşanan gergin anlar... Mu¨ziğin bu¨yu¨su¨ne kapılan bir çocuğun yanağa kondurduğu bir öpu¨cu¨k... Tam teçhizatlı konserlerle sokağın yalınlığı arasındaki farklar... Sokaklardan albu¨m çalışmalarına uzanan yollar... Sokakta olmanın verdiği özgu¨rlu¨ğu¨n yaratıcılığa katkıları... Kadın sokak mu¨zisyeni olmanın zorlukları...
Avrupa’da sokak mu¨ziği... Kendisi de bir sokak mu¨zisyeni olan Anar’ın *Bizon* Murat’la, Özgu¨r Yalçın’la, Murat Su¨ngu¨’yle, Mu¨bin Du¨nen’le, Tuncay Korkmaz’la, Ozan Özdemir’le, Delil Öncu¨’yle, Muttalip Kaynak’la, Orçun Atilla’yla, Duygu Demir’le, Burcu Uzunhasanoğlu ve Özge Unkap’la, Dilan Balkay’la, Azade Simge’yle, Aslı Bu¨yu¨kköksal’la, Benjamin Stein’la, Zakaria Haffar’la yaptığı söyleşiler mu¨ziğin en saf hallerinden birini yapan sokak mu¨zisyenlerinin du¨nyasını daha yakından tanımak için eşsiz bir kaynak niteliğinde.