yüzyılın temel dinamikleri haline gelen tüketim ve gösteri, popüler olan bağlamında yönünü bulmaktadır. Göstergelerin yeni değer yapısını oluşturduğu günümüzde var olmak semboller üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bunun yanı sıra da günün koşullarına adapte olmak isteyen birey için tüketmek artık kaçınılmaz bir olgudur. Birey, popüler olanı sınırsızca tüketmekte, tükettikçe tükettiği her ne ise onun popülaritesini artırmaktadır. Hemen her alanda bu kısır döngüyü görmek mümkündür. Tüm bunlar ışığında çalışma kapsamında son dönemde popüler olan dergilere kuramsal çerçevede bakılmıştır. Popüler kültür, Jean Baudrillard’ın Tüketim Toplumu ve Guy Debord’un Gösteri Toplumu bağlamında değerlendirilen dergiler, içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. “Kültür nedir?” sorusu üzerinden yeni nesil kültür sanat dergilerinin kültüre katkısı değerlendirilmiştir. “Yüksek kültür ve popüler kültür karmaşasında yeni nesil kültür sanat dergileri nerede durmaktadır?” sorusuna açıklık getirilmeye çalışılmıştır.