Tükendi
Gelince Haber Ver(...) Doğrusu, insaf sahibi olan herkes bizâtihî şunu bilir: Eşyayı ör-neksiz yaratan ve yokluktan (adem) varlığa çıkaran, adem ister za-mânî olsun ister olmasın* onları icadından önce, hakikatleri ve zihnî ve haricî levâzımâtları ile bilir. Aksi takdirde onlara varlık vermek mümkün olmazdı. O halde, bilgi onlardan başka bir şeydir. Allah zâtının ve zâtının aynı olan bilgisinin birçok duruma mahal olmasının muhal görülmesi olsa olsa, bu şeylerin Allah`tan başka olması durumunda doğru olur. Tıpkı Hakk`tan perdelenmiş olanların görüşünde olduğu gibi. Bu şeylerin vucûd ve hakikat açısından Hakk`ın aynı, taayyün ve sınırlama açısından ise Hakk`tan başka olmalarına gelince, bu geçersizdir. Gerçekten, O ne bir mahalle giren bir şey ve ne de o mahallin (yer ya da mekânın) kendisidir. Tam tersine, O bir açıdan, mahalle ilgili, başka bir açıdan ise mahalle giren şey biçiminde zuhur eden tek bir şeydir. (...)