Tükendi
Gelince Haber VerEkphrasis sözcu¨ğu¨, Tu¨rkçeye genellikle *resimbetim* olarak çevriliyor. Halikarnaslı Dionysius ve Aelius Theon gibi hatipler tarafından, daha birinci yu¨zyılda ekphrasis, *söz konusu edilen nesneyi kanlı canlı olarak gözler önu¨ne seren konuşma* olarak tanımlamış. Çağdaş sanat eleştirmenlerinden David Carrier ise ekphrasis’i bir tu¨r yorum olarak göru¨yor, etkisini de sanat eleştirisinin retorik u¨retme gu¨cu¨ne bağlıyor. İşte bu iki uç arasında ekphrasis bugu¨n sanat tarihinin kullandığı her kilidi açan maymuncuğa dönu¨şu¨yor.
Barış Acar’a ait ve u¨ç cilt olarak tasarlanan Ekphrasis Üçlemesi, plastik sanatlar başta olmak u¨zere, sinema, edebiyat, tiyatro gibi sanatın farklı alanlarına yayılan bir zemin u¨zerinde hareket ediyor.
Göru¨nu¨r ile Söylenir Arasındaki Geçitler alt başlığını taşıyan bu birinci kitap, gu¨ndelik yaşantının ritmini bölu¨yor, nesnesini ekphrasis kavramının eleştirisi ışığında kendine çekiyor. 2000’li yıllardan itibaren sanat du¨nyamızı farklı yönleriyle tartışmaya olanak sağlayan bazı sergilere eleştiriler ile çağdaş sanat kavramları u¨zerine odaklanıyor.