Tükendi
Gelince Haber VerYirminci yüzyılın en önemli ozanlarından ve oyun yazarlarından biri olan Lorca’nın oyunları dünyanın hemen bütün tiyatrolarınca, tabii, bizimkilerce de sahnelenmiş, hatta bazıları birkaç kez oynanmıştır. Kendisi oyun yazarı olarak tiyatro alanında nice denemeler yapmışsa da, şiirin lirik öğeleriyle dramatik eylemi bu yapıtlarda birbiri içinde tam eritememiş, bu yüzden şiir, oyunlarında yer yer süs olarak kalmıştır.
Aynı şeye en olgun oyunlarında, örneğin Kanlı Düğün’de de rastlanır. Ozan, taşkın duyarlığını her zaman denetim altında tutamaz. Bu nedenle dramatik durumlarla kaçınılmaz bir biçimde kaynaşan sahne şiiriyle değil de, âdeta kendileri için var olan, bağımsız şiirlerle karşılaşırız sık sık. Yine de, yüzyılımızın en güzel oyunları arasında yer alan bu yapıtın kusurları bile, şiirin tiyatroda nasıl kullanılması ya da nasıl kullanılmaması gerektiği konusunda öbür oyun yazarları için hayli öğretici olabilir.
Lorca’nın kardeşi Francisco Garcia Lorca’nın tanıklığına göre, Kanlı Düğün’ün hareket noktası, Almeria’da geçen bir olayla ilgili bir gazete haberidir. Ozan bu haberi okuduktan sonra uzun bir süre gezdirir içinde, olayı düş dünyasında yeniden kurar; artık yalnızca birtakım köylüler değil, "Ay" da, "Ölüm" de kişileşerek katılırlar bu olaya. Basit bir gazete haberi ozanın duyarlığından geçerek, kozmik boyutlu bir sanat olayına dönüşür böylece.